Mamy zwycięzców! NASA SPACE APPS CHALLENGE RZESZÓW 2023!

8 października, 2023

Przez 2 dni niespełna 100 uczestników tworzyło innowacyjne projekty w odpowiedzi na wyzwania postawione przez NASA. Spośród 26 zespołów jury wyłoniło autorów najciekawszych rozwiązań!

I miejsce ( nagroda 15 000 zł) i 1. wyróżnienie za najlepszy zespół uczniowski zdobył team Interceptor za projekt innowacyjnej aplikacji, która umożliwia obejrzenie sondy i/lub satelity w modelu 3D, korzystając z technologii AR i VR.

– W naszej aplikacji zawarliśmy także podstawowe informacje o danej misji. Dzięki temu idealnie nadaje się do nauki w ciekawy i przystępny sposób. Prezentuje również sondy w interesujący, graficznie sposób – mówią Dominik Zwoliński, Adrian Panek i Kacper Rzegocki z Zespołu Szkół nr 2 w Łańcucie.

II miejsce (nagroda 10 000 zł) oraz 1. wyróżnienie dla zespołu studenckiego, a także nominację do nagrody globalnej zdobył jednoosobowy team CinnamonStar. Edyta Musiał, jak mówi o sobie: ambitna, kochająca robić coś z niczego studentka Projektowania Graficznego WSIiZ w Rzeszowie, stworzyła grę edukacyjną Aquanomy.

III miejsce ( nagroda 5 000 zł) i 2. wyróżnienie dla zespołu uczniowskiego oraz nominację do nagrody globalnej zdobył zespół MCX Studio. Maciej Wróbel, Radosław Sowa, Kacper Sroczyk, Kacper Pliś i Krzysztof Krówka z ZST Leżajsk opracowali grę strategiczną.

Nominację do nagrody globalnej zdobył również team Fire 5 składający się z uczniów ZSE w Rzeszowie i I LO w Łańcucie.

Drugą studencką nominację do NASA zdobył team 3DEX-POL z Politechniki Rzeszowskiej.

– Gratuluję Wam wszystkim. Gratuluję tego, że chcieliście tu przyjść. To jest taki pierwszy czynnik, który decyduje o tym, czy coś zrobimy, czy nie. Jestem zadowolona, że tak dużo zyskaliście na udziale w tym wydarzeniu. Nawiązaliście relacje, ktoś się nauczył obsługi nowego programu, zdobyliście nowe kompetencje. Cieszę się, że to wydarzenie jest tak naprawdę wstępem do dalszej współpracy i na pewno jeszcze nie raz zobaczymy się w tych przestrzeniach – mówiła Timea Sulenta – Pluta, Dyrektor Zarządzający ds. Komercjalizacji Badań PCI.

W tym roku NASA postawiła przed uczestnikami wiele niezwykłych wyzwań kreatywnych, artystycznych, gamingowych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, multimedialnych, a także związanych z ekologią.

Młodzi kreatorzy przez dwa dni swojej pracy mogli liczyć na wsparcie mentorów w składzie: Michał Borkowski (Ekspert od rozwiązań IT, Xebia), Mateusz Olszewski (Lider zespołu Science w sekcji łazika marsjańskiego w AGH Space Systems), Marcin Kapusta (Polska Organizacja Wsparcia Biznesu), Krzysztof Stańko (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Rzeszowa ds. Innowacji i Rozwoju), Łukasz Dziągwa (Urząd Miasta Rzeszowa), Nikita Gostiev (IT Technology Cluster), Mykhailo Pavlov (IT Technology Cluster), Łukasz Szubart (Prototypista UX designer, PCI), Rafał Fuksa (Specjalista ds. druku 3D i szybkiego prototypowania PCI), Dawid Wojciechowski (Technik elektronik PCI), Kamil Koszela (Technik mechanik PCI).

O godz. 16.00 wszystkie projekty zostały przesłane do oceny lokalnej przez jurorów w składzie: Maja Wasilewska (Ekspert Departamentu Rozwoju Innowacji PARP), Tomasz Skoczylas (Dyrektor Centrum Innowacji Miejskich UrbanLab Rzeszów) oraz Radosław Krajewski (Specjalista ds. Rozwoju Technologii w PCI). Po 18.00 ogłoszone zostały wyniki.

Nagrody dla wspaniałych zwycięzców wręczali Timea Sulenta – Pluta, Dyrektor Zarządzający ds. Komercjalizacji Badań oraz Sławomir Kowalski, Wiceprezes Zarządu PCI. To już trzecia edycja NASA Space Apps Challenge organizowana w Rzeszowie przez Podkarpackie Centrum Innowacji.

Udostępnij
Skip to content